Lenten Message 2018 from Bishop Richard Ng


Lenten Message 2018 from Bishop Richard Ng


My dear sisters and brothers in the Lord, as we begin the season of Lent, I would like to share with you the meaning of Lent.

Lent is about salvation, God saving us. It is a time of grace, reminding us that the essence of our faith is that God loves us infinitely and wants our eternal salvation.

Jesus came to bring God’s salvation. He did it by his preaching and the way he lived and died. He loved, forgave, healed and reconciled sinners. Jesus wanted to show us that God loves each of us dearly and will never allow us to be lost. We only have to think of the parable of the prodigal son or the parable of the lost sheep to be reminded of this truth.

Lent is therefore good news because it reminds us that we are beloved, precious and unforgettable to God. As we allow ourselves to be loved by him, may we too reach out to others in love and mercy.

Actions speak louder than words. Let us fill this Lent with small but concrete acts of love and mercy to be in solidarity with those who are suffering and in need.

Lent is about salvation. As we want God to save us, may we bring God’s salvation to those around us.

Have a blessed Lent.





Saudara saudari dalam Yesus, menjelang Lent, saya ingin berkongsi dengan anda semua makna Lent. Lent adalah mengenai keselamatan, Allah memyelamatkan kita.

Ia adalah masa rahmat, mengingatkan kita  intipati iman kita adalah bahawa Tuhan mengasihi kita tak terhingga dan mahu keselamatan kekal untuk kita.

Yesus datang untuk membawa penyelamatan Tuhan. Dia melakukannya dengan ajarannya, cara dia hidup dan mati. Dia menyayangi, mengampuni, menyembuh dan berdamai dengan semua yang berdosa. Yesus mahu menunjukkan kepada kita bahawa Allah sesungguhnya mengasihi semua kita  dan tidak akan membiarkan kita sesat dan hilang. Kita hanya perlu merenungkan tentang perumpamaaan anak yang hilang atau perumpamaan domba yang hilang untuk diingatkan tentang kebenaran ini.

Oleh itu, Lent adalah berita baik kerana ia mengingatkan kita bahawa kita adalah yang tercinta, berharga dan tidak dilupakan oleh Allah. Seperti yang kita mahu diri kita dicintai oleh-Nya, mugkin kita juga boleh mendekati orang lain dengan penuh kasih sayang dan belas kasihan.

Perbuatan lebih bermakna daripada perkataan. Marilah kita mengisi Lent ini dengan perbuataan perbuatan kecil tapi konrit, penuh dengan kasih sayang dan belas kasihan, berada bersama dalam perpaduan dengan mereka yang menderita dan yang memerlukan.

Lent adalah mengenai Keselamatan. Seperti diri kita mahu Tuhan menyelamatkan kita, marilah kita membawa keselamatan Tuhan kepada orang-orang di sekeliling kita.

Selamat menyambut Lent yang berkat.






主內的兄弟姐妹,

正当我们开始四旬期的时候,我願与各位分享四旬期的意义。

四旬期乃关于救恩,天主救赎我们。
这是个恩宠时期,提醒我们的信仰本質是天主对我们無限的爱,好让我们得享永生。

耶稣带来了天主的救恩。他以训導、生活楷模及捨命牺性带来了天主的救恩並以爱、宽恕、冶癒以及与罪人和好。

耶稣为表达天主深爱着我们,并永远不让我们迷失。我们只要默想浪子回头或迷途羔羊的比喻,就能想起这个真理。

四旬期也是个好消息,因它提醒我们在主内被爱,珍贵及难忘的,正当我们被天主深爱的同时,让我们也以爱和憐悯善侍他人。

行动勝于雄辩,让我们在四旬期中,以微小而具体的爱和怜悯的行动,关怀那些正在受痛苦和需要的人们。
四旬期是关于救恩,正如我们需要天主救赎,愿我们也能把天主的救恩带给我们周围的人。

願大家有个圣善的四旬期。


Bishop Richard






Yesus, aku percaya kepada-Mu-Santa Faustina  Kerahiman Ilahi  






Diocese of Miri is licensed under a  Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Gereja Katolik Miri
contact us